Jag trodde dig pappa. / ella

2008-01-18 @ 22:59:21

Jag trodde dig pappa.

Du sa att jag kunde hitta min inre styrka, hur hittar man den?

Finns det en inre styrka hos alla människor?

Jag tror inte det pappa.

Jag så den runda damen i hennes långa kappa.

Hon mådde inte bra pappa, jag ville hjälpa henne.

Jag kunde inte.

Jag kunde inte hitta henne.

Jag kunde inte hitta hennes inre styrka.

Hon såg så ledsen ut pappa.

Jag ville ta med henne hem, så att hon kunde se dig slappa.

Jag tror hon hade blivit lugn,

Eller så hade hon börjat skratta som mig.

När man ser dig pappa.

När du ligger där på soffan och anstränger dig för att läsa tidningen.

Jag tror dig pappa.

Man kan hjälpa sorgsna människor, men hur?

Hur hjälper man dig pappa?

Jag ser att du inte mår bra, jag ser att du är ledsen.

Även om ditt ansikte lyser som solen, ser jag att din själ är svart och röd,

Den har eldens glöd pappa.

Vad är det som är fel? Mitt fel?

Jag vill inte tro så pappa.

Jag vill inte tro att det är mitt fel.

Jag försöker läsa dig, men nej.

Det går ej pappa.

Men nu när det ligger till som jag inte vill, så vill jag bara säga till dig:

Jag älskar dig.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: